بهینه سازی سایت برای Site Speed Index
آموزش PageSpeed Insights برای بهبود سرعت سایت
از طرف دیگر، میتوانید از تکنیکهای defer و delay برای اسکریپتهای غیر ضروری استفاده کنید. ارزیابی کنید کدام اسکریپت های شخص ثالث حیاتی هستند و بقیه را به صورت ناهمزمان بارگذاری کنید.
پس بهتر است به واکنشگرا بودن سایت خود توجه داشته باشید تا ایندکس مطالب سریع تر انجام شود. مواردی مانند سئو و تجربه کاربری مهمترین آنها می باشد که بالا بردن سرعت سایت روی آنها تاثیر چشمگیر خواهد گذاشت. سایت های کند هیچ گاه رتبه بالایی را در موتور های جستجوگر کسب نخواهند کرد. همچنین کم بدون سرعت سایت می تواند دلیلی بر ترک وبسایت توسط بازدید کنند ها باشد. در نتیجه میتوان گفت شاخص Speed Index تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد و سرعت سایت دارد.
محققان گوگل پیشنهاد می کنند که زمان بارگذاری صفحه کمتر از ۱۰۰ میلی ثانیه به بازدیدکنندگان توهم واکنش آنی وب سایت را می دهد! زیرا پردازشگر حافظه حسی بصری در مغز ما در فواصل ۱۰۰ میلی ثانیه ای کار می کند. حافظه ذخیره ای پس از ۰٫۱ ثانیه پاک می شود زیرا سلول های گیرنده نوری در چشم ها اطلاعات بیشتری را به لوب اکسیپیتال منتقل می کنند. در ادامه راهنمای گامبهگام رفع مشکل Speed Index در ابزارهایی مثل واکاوی صفحه و جی تی متریکس میپردازیم تا یه فرایند بهینهسازی بینقص رو کنار هم انجام دهیم. در قدم اول برای بررسی متریک شاخص سرعت ابزارهای رایگان زیادی وجود داره که معروفترین اونها Mizfa.Tools و GTmetrix و Google LightHouse هست.
بنابراین، جای تعجب نیست که شرکت های Fortune 100 به طور متوسط زمان بارگذاری ۵ ثانیه ای صفحه برای وب سایت های تلفن همراه خود دارند که دو ثانیه سریعتر از میانگین استانداردهای قابل قبول (حداکثر ۷ ثانیه) است. یکی دیگر از راه های کاهش مدت زمان ایندکس شدن سایت در گوگل، ثبت سایت در سرچ کنسول است. با ثبت سایت در این ابزار، می توانید سرعت ایندکس سایت را بالا برده و به مشکلات سایتتان پی ببرید. حال اگر سرعت ایندکس سایت شما نسبت به این سایت کمتر باشد، گوگل ابتدا محتوای شما را در آن سایت مشاهده می کند. پس قاعدتا محتوا را متعلق به آن سایت دانسته و محتوای قرار داده شده در سایت خودتان را کپی تلقی می کند.
همراه با محتوای ذخیره سازی ثابت، وبسایتها همچنین میزبان اطلاعات پویای دارای ویژگیهای منحصربهفرد هستند که به طور مرتب برای هر کاربر نهایی تغییر میکنند. بنابراین، ذخیره سازی کپی های ذخیره شده محتوای پویا غیرقابل استفاده مجدد، منطقی نیست، حتی اگر رندر محتوای غیر کش، فرآیندی بسیار کند است. انجام نادرست ریدایرکت مانع سوئیچ کاربران بین فایل های وب سایت ناخواسته تا زمان رسیدن به فایل مناسب می شود. اما انجام درست آن باعث تاخیرهای غیرضروری در بارگیری اطلاعات مورد نظر کاربران نهایی می شود. با این حال، محتوای گرافیکی فشرده همیشه عامل تعیین کننده در ایجاد تبدیل و فروش نیست. این امر به ویژه در مورد وب سایت های اینترنتی که باید حاوی تصاویر و ویدیوهای محصول با بارگذاری سریع باشند که ارزش محصولات را توصیف کرده و لزوماً زیبایی بصری آنها را توصیف نمی کنند، صادق است.
محبوبیت CSS و جاوا اسکریپت سقف اندازه صفحه ۳۰ کیلوبایت را در ارائه تجربه کاربری غنی شده وب سایت از بین برد. بارگذاری سریع و محتوای چندرسانه ای کاملاً کاربردی برای بیزینس من های اینترنتی لازم است تا بازدیدکنندگان را در وب سایت خود نگه دارند. هر ثانیه تأخیر در زمان بارگذاری صفحه باعث میشود که بازدیدکنندگان ناامید، وبسایت های کند را رها کنند. حتماً جالب است بداند که ۷ درصد کاهش نرخ تبدیل، ۱۱ درصد بازدید کمتر از صفحه و ۱۶ درصد کاهش رضایت مشتری را به همراه دارد. غول تجارت الکترونیک Shopzilla با کاهش زمان بارگذاری صفحه از ۷ ثانیه به ۲ ثانیه، شاهد کاهش ۵۰ درصدی بودجه عملیاتی خود بود. بهبود عملکرد و سرعت سایت با بازنگری در طراحی وب سایت، این شرکت را قادر می سازد تا از منابع سخت افزاری مشابهی برای پردازش همان مقدار درخواست های کاربران وب سایت به طور مؤثر استفاده کند.
بلکه هدف اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و برخی از پایهایترین تکنیک های سئو است. تا هم بتوانند کارهای ساده و اولیهی سئو برای سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود. در صورتی که همچنان مشکل ایندکس صفحات حل نشد، لازم است در تظنیمات یواست سئو یا رنک مث تغییراتی بوجود آورید. پلاگین یاب برای توسعه وب و کمک به وبمستران فارسی زبان ساخته شده است. برای ساخت پلاگین یاب هزینه، تلاش و زمان زیادی صرف شده است و خواهد شد. هنگامی که مرورگر شروع به تفسیر کدها میکند، اگر با یک کد سنگین مواجه شود، تا زمانی که تجزیه آن به اتمام نرسد، هیچ چیزی در صفحه نمایش مشاهده نخواهید کرد.
ولی نصب بیش از حد این افزونهها، بهدلیل بروزرسانی مستمر آنها باعث افت سرعت سایت میشود. همچنین این افزونهها از کدهایی ساخته شدهاند که افزایش آنها هم میتواند روی کاهش سرعت تأثیر داشته باشد. ایجاد، خواندن و نگهداری آسانتر کد وب سایت منجر به فرآیندهای توسعه وب سایت کارآمد می شود. این شامل استفاده مکرر از توابع کد موجود برای کوتاه کردن کدنویسی برای عملکردهای خاص وب سایت است. با این حال، افزودن حلقه های اضافی زیاد و خطوط کد غیر ضروری، زمان رندر صفحه را چند میلی ثانیه افزایش می دهد. میلی ثانیه ها سرعت صفحه را بسیار پایین تر از استانداردهای قابل قبول کاهش می دهند.
برای بازدیدکنندگان سایت شما، این به معنای بارگذاری سریع صفحه است که به آنها امکان می دهد هر چه زودتر با وب سایت شما ارتباط برقرار کنند. از دیگر تکنیک ها برای افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت، می توان به ساخت نقشه سایت اشاره کرد. نقشه سایت یک فایل متنی با فرمت xml است که آدرس صفحات سایت شما در آن قرار می گیرد. این فایل به ربات های خزنده کمک می کند تا صفحات سایت شما را به یکباره مشاهده کرده و مورد بررسی قرار بدهد. از طرفی در صورت اضافه یا حذف برخی از صفحات، این تغییرات در سایت مپ ثبت خواهد شد.
این معیار زمانی اهمیت پیدا میکند که کاربران با سایت شما تعاملات زیادی داشته باشند و انتظار داشته باشند که سایت به سرعت به درخواستهای آنها پاسخ دهد. اگر زمان پاسخگویی سایت طولانی باشد، تجربه کاربری منفی ایجاد میشود و کاربران ممکن است از سایت شما خارج شوند. ابزار PageSpeed Insights با استفاده از معیار INP، میزان تأخیر در پاسخگویی سایت به تعاملات کاربران را اندازهگیری میکند و پیشنهاداتی برای بهبود این زمان ارائه میدهد. بهبود INP میتواند شامل کاهش حجم کدهای JavaScript، بهینهسازی عملکرد سرور و استفاده از شبکه توزیع محتوا (CDN) باشد. FCP یا اولین محتوای قابل نمایش، معیاری است که مدت زمان لازم برای نمایش اولین المان از محتوای صفحه را اندازهگیری میکند. FCP اهمیت زیادی در تجربه کاربری دارد، زیرا زمانی که کاربر اولین المان از صفحه را مشاهده میکند، احساس میکند که سایت در حال بارگذاری است و این میتواند از ایجاد ناامیدی و ترک سایت جلوگیری کند.
حتی اگر کمی سرعت سایت پایین باشد، احتمالا از تجربه خود در سایت شما متنفر خواهند شد. قبل از بارگیری کامل صفحه برای کاربر، او میتواند چندین درخواست بین سرور و مرورگر را بپذیرد. ذخیرهسازی به مرورگر شما اجازه میدهد تا به نوعی عناصر خاصی را که اخیراً بارگذاری شدهاند، به خاطر بسپارد. Google حداقل خطمشی زمان را یک هفته توصیه میکند و برای عناصری که تا حد زیادی بدون تغییر باقی میمانند، یک سال ترجیح داده میشود. برای استفاده از این ابزار کافی است به سایت PageSpeed Insights مراجعه کرده و URL صفحه مورد نظر خود را وارد کنید.
مطابق با تصویر زیر، از ثانیه چهارم به بعد، تعداد کاربرانی که ترجیح میدهند سایت شما را به دلیل کندی سرعت رها کنند، نزدیک به ۲۸درصد است. به مرور زمان که تعداد محتواها و افزونهها و کدهای سفارشی در داخل سایت شما افزایش پیدا میکند، محل ذخیره دادهها در سرور اصلی سایت رو به پرشدن میرود. با استفاده از تکنیک فشردهسازی، میتوانید برخی از فایلهای CSS یا HTML در هاست خود را فشرده کنید. با Gzip میتوان اندازه فایلها را تا حد ایدهآلی از طریق حذف فضاهای خالی بین کدها، کاراکترها و کدهای غیرضروری کاهش داد. در ادامه روشهایی را به شما خواهیم گفت که برای قدمهای اول شما مناسبترند و میتوانید رایجترین مشکلات کندی سایت را با آنها حل کنید.
در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه میتوانید با استفاده از پیج اسپید گوگل سایت خود را به یک موشک که با سرعت نور در فضای مجازی پرواز میکند، تبدیل کنید. این شاخص توسط ابزارهای سنجش سرعت مانند Google PageSpeed Insights، Lighthouse و WebPageTest محاسبه و معمولاً بهصورت عددی بیان میشود و هر چه مقدار این عدد کمتر باشد، به معنای بارگذاری سریعتر محتوا است. یکی از این تکنیکهایی که میتواند در کاهش حجم صفحات سایت و افزایش سرعت آنها تاثیر زیادی داشته باشد، تکنیک CSS Image Sprites است. با این روش تا حد بسیار خوبی میتوانید حجم تصاویر و آیکون سایت را کاهش دهید. در این روش، تمام آیکونها در یک فایل png قرار داده میشوند و بعد یک تصویر در سایت آپلود میشود. توصیه میشود قبل از طراحی سایت، از این سیستم در کدهای CSS سایت استفاده شود.
سرعت لود سایت یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در رتبهبندی سایت در موتورهای جستجو است. با بهینهسازی سئو تکنیکال و کمک ابزارهای آنالیز سرعت سایت که یکی از کاربردیترین آنها ابزار PageSpeed Insights است، میتوان سرعت سایت رو بهبود داد. وب سایت های مدرن کدگذاری شده در CSS در دانلود محتوا از سرورهای میزبان به درخواست مرورگرها به طور موثر و دقیق بهتر هستند. اما عدم نوشتن کد CSS به روش مطلوب و بهینه، باعث کند شدن سرعت وب سایت شود. چون با این کار می توانید بازدید از صفحه را افزایش و نرخ پرش را کاهش دهید.
وضعیت عوامل خارجی مثل هاست و سرور سایت ممکن است حتی پس از بهبود شرایط مجدد تغییر کند و با افت سرعت سایت مواجه شوید، بنابراین در بازههای مختلف سرعت سایت خود را چک کنید. اگر با پیادهسازی هر روشی توانستید به نتایج مطلوب در افزایش سرعت سایت برسید، حتماً در بخش کامنتها با ما به اشتراک بگذارید. گوگل برای بهینهسازی سرعت سایت ابزار تخصصی google pagespeed را معرفی کرد. تا مدتی کاربران فقط میتوانستند از این ابزار بهصورت تحت وب استفاده کنند و مشکلات سایتشان را در آن ببینند. حالا شما میتوانید ماژول اختصاصی آن را روی وبسرور خود نصب کنید تا تنظیمات و اقدامات متناسب با افزایش سرعت را روی سایت و سرور شما پیاده کند. در واقع، تجربه کاربری تنها دلیل بزرگی است که موتورهای جستجو فکر میکنند که باید سرعت سایت یک فاکتور مهم برای رتبهبندی سایت در نظر گرفته شود.
آیا می دانستید که بارگذاری سریع صفحات یک وب سایت می تواند منجر به نرخ تبدیل بالاتری شود! LCP یا بزرگترین عنصر قابل نمایش، یکی از مهمترین معیارهای Core Web Vitals است و نشاندهنده زمان لازم برای بارگذاری بزرگترین المان محتوایی قابل مشاهده در صفحه است. اگر LCP بیش از حد طولانی باشد، کاربران احتمالاً احساس میکنند که صفحه به کندی بارگذاری میشود و این میتواند باعث ترک سایت شود. LCP در واقع شاخصی است که زمان لازم برای نمایش بزرگترین و مهمترین المانهای محتوایی صفحه را اندازهگیری میکند و بهتر است که این زمان زیر ۲.۵ ثانیه باشد. برای بهبود LCP، ابزار PageSpeed Insights پیشنهاداتی مانند بهینهسازی تصاویر، استفاده از فرمتهای جدیدتر و کمحجمتر مانند WebP، و فشردهسازی فایلهای CSS و JavaScript ارائه میدهد.
اگر انجام اینکار سخت بود، میتوانید از ابزارهای آنلاین مثلminifycode.com استفاده کنید. بعد از کپی کردن کدها در این سایت، فایل کم حجم آن در اختیارتان قرار میگیرد. برای ایجاد تاخیر در اجرای کدهای جاوا اسکریپت، میتوانید از کد () setTimeout استفاده کنید. به طور مثال اگر زمان را بر روی 500 میلیثانیه قرار داده باشید، کدها تا قبل از این زمان اجرا نخواهند شد. در واقع میتوان گفت اصلیترین وظیفه مرورگر، تجزیه و تحلیل کدها و تبدیل آنها به عناصر قابل مشاهده است. کد زیر مربوط به یک عکس است که ترکیبی از حروف، اعداد و علائم انگلیسی دارد.
همچنین باید تمامی منابع خود را به بهترین شکل ممکن بهینه کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. «FCP» زمانی را اندازهگیری میکند که از لحظه شروع بارگذاری صفحه تا زمانی که اولین متن یا تصویر روی صفحه، نمایش داده میشود، میگذرد. این شاخص به ما میگوید که کاربر چقدر سریع میتواند شاهد نشانهای از بارگذاری صفحه باشد. یک FCP سریع نشاندهنده پاسخگویی خوب سرور و بهینهسازی اولیه صفحه است. فشرده سازی Gzip یکی از انواع روشهای فشردهسازی است که باعث افزایش سرعت لود شدن وب سایت شما میشود.
این معیار مدت زمان را تا بارگذاری بخش اول صفحه شما را، یعنی بخشی که بدون اسکرول کردن و در بارگذاری اولیه به کاربر نشان داده میشود، محاسبه میکند. شاخص سرعت یا SI، به اندازۀ مرورگر مورد استفاده بستگی دارد و در نتیجه با معیارهای دیگری مانند FCP و LCP تفاوت دارد چرا که هدف سنجیدن زمان بارگذاری کل صفحه نیست. و گوگل هم برای رتبه بندی صفحات در نتایج جستجوی خودش، اهمیت زیادی برای این موضوع قائل است. هاستینگ با سرعت بالا و سرورهایی با منابع مناسب، یکی از پیشنیازهای اساسی برای سرعت بارگذاری سایت است. سرورهای مجهز به SSD و پشتیبانی از پروتکل HTTP/2 عملکرد سایت را بهطور قابل توجهی بهبود میبخشند. CDNها مانند Cloudflare و Akamai با ذخیره محتوای سایت در سرورهای مختلف در نقاط جغرافیایی متفاوت، سرعت بارگذاری را بهبود میبخشند.
نمره عملکرد سایت بر اساس شش شاخص محاسبه میشود و از دید گوگل نمره بیشتر از ۹۰ در یک صفحه مناسبت است. سه تا از این شاخصها در بخش CWV معرفی شدند در ادامه سه شاخص دیگر را تعریف میکنیم. برای بهبود SI باید یک سری مجموعه فاکتورهای مهم رو بررسی کنید که این فاکتورها کم کم ۲۰ مورد هست و در میزفا اشاره کردیم، به عبارت دیگر بهبود و بهینه سازی فاکتور SI با دادن یک کد حل نمیشه و ساده نیست. همچنین میشه از زمان Speed Index متوجه بشیم که بهینه سازیهایی که روی سایر معیارها و خطاهای جی تی متریکس انجام دادیم، اثر بخش بوده یا نه. چرا که Speed Index یه معیار جامع هست که از سایر معیارها و خطاها تاثیر میگیره و یک معیار مستقل نیست. به همین دلیل با معیارهایی مثل FCP و LCP متفاوته و برخلاف اونها، یه نقطه عطف تو لود و نمایش صفحه ما محسوب نمیشه.
با کاهش حجم، زمان تجزیه و تحلیل کدها در Main Thread نیز به طور قابل توجهی کاهش پیدا میکند. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنید، کارتان خیلی راحت است. چرا که تنها با نصب یکی از افزونههای Asset CleanUp، WP Rocket، Speed Booster Pack یا Async JS میتوانید اینکار را خیلی سریع انجام دهید. به طور مثال در افزونه wp rocket کافی است به بخش بهینهسازی فایل رفته و تیک تاخیر اجرای جاوا اسکریپت (Load JavaScript deferred) را فعال کنید. هنگامی که کاربران به لطف سرعت بالای سایت، زمان زیادی را در آن سپری میکنند، احتمال خرید آنها نیز بیشتر میشود. در واقع هر چقدر افراد زمان بیشتری در سایت باشند، با خدمات و محصولاتتان آشنا شده و اعتمادشان نسبت به شما افزایش پیدا میکند.
خوشبختانه گوگل برای این مشکل فکری کرده و ابزار goole pagespeed insight را طراحی کرده است تا به بهبود سرعت سایت شما کمک کند و جایگزین بسیار مناسبی بجای سایت gtmetrix.com.com است. یکی از مهمترین بخشهای پشتیبانی سایت، بررسی مداوم عملکرد و سرعت سایت است. استفاده از ابزارهای نظارتی و انجام بهروزرسانیهای مداوم برای سیستم مدیریت محتوا و افزونهها ضروری است. وظایف آنها توزیع یکنواخت ترافیک ورودی وبسایت بین سرورهای مختلف وبسایت است تا از اورلود شدن یک سرور خاص جلوگیری کند. اینکار از کاهش سرعت بارگیری سایت هنگام بالا بودن درخواستها جلوگیری میکند در نتیجه یک سایت پایدار و پرسرعت خواهید داشت.
بنابراین دفعه بعدی که کاربران وبسایت شما یا صفحه دیگری را بازدید میکنند، مرورگر این کار را بدون ارسال درخواست HTTP به سرور برای هر مورد ذخیزه شدهای انجام میدهد. اگر سایت شما کند باشد افت قابل توجهی در ورود افراد بوجود میآید و افراد بسیار کمتری از سایت شما بازدید می کنند. از آنسو، اگر یک رقیب داشته باشید که سایت سریعتری داشته باشد، از شما پیشی خواهد گرفت. عدم توجه به افزایش سرعت سایت، مانند این است که شما به مشتریان خود اهمیت نمی دهید. عناصر گرافیکی مانند فاویکونها، لوگوها و تصاویر محصول میتوانند بهراحتی تا دو سوم وزن کل صفحه را تشکیل دهند. هنگامی که این اتفاق میافتد، تأثیر بر زمان بارگذاری صفحه و به طور خاص نرخ تبدیل، بسیار زیاد است.
یکی از راههای بهینهسازی تصاویر، کاهش حجم آنها بدون افت کیفیت است که بهاین منظور میتوان از ابزارهای مختلفی مثل TinyPNG استفاده کرد. یکی از نکات مهمی که برای سایت خود باید رعایت کنید، این است که سرعت سایت شما بهینه باشد. یکی از شاخصهای بسیار مهمی که سایت GTmetrix سرعت سایت شما را با آن میسنجد، شاخص Speed index یا SI است. در واقع این شاخص زمان بارگذاری سایت را با نگاهی دیگر میسنجد؛ این معیار به این صورت است که زمان بارگذاری بخش اول سایت شما که بدون اسکرول کردن بارگذاری میشود را اندازه میگیرد. که برای اطمینان از بارگذاری سریعتر صفحات سایت در تلفن همراه طراحی شده است. احتمالا سایت هایی را دیده اید که به ظاهر آماده هستند ولی کاربر نمیتواند با آن کار کند و تعاملی داشته باشد.
باید دقت داشت که در سئو تنها باید از رقبا بهتر بود و نیازی به بهترین بودن نیست. در صورتی که شما امتیاز 92 از 100 را کسب کرده باشید و این بالاترین امتیاز بین رقبا در صفحه نتایج جستجو باشد، شما برنده این بخش شدهاید و نیازی به گرفتن امتیاز 100 ندارید. توجه داشته باشید که این ابزار بهطور پیشفرض این محاسبه را برای موبایل انجام میدهد. میتوانید از طریق دکمه بالای صفحه، گزارش Desktop را نیز مشاهده کنید. این شاخص در واقع یک امتیاز بین 1 تا 100 است که توسط ابزار مذکور به صفحات داده میشود.
اقدامات لازم برای این کار، استفاده از سختافزارهای قوی و سرورهای مطمئن و با کیفیت است. در صورتی که با زمان پاسخگویی سرور خود مشکل دارید، میتوانید با ارائهدهنده خدمات هاست خود در ارتباط باشید و با بیان درخواستتان، برای دریافت بهترین خدمات کمک بگیرید. حتی اگر نتوانید به امتیاز 100 از 100 برسید، باز هم میتوانید یک سایت سریع داشته باشید. پیشتر گفتیم که ابزار Page Speed Insights بهطور مستقیم نشاندهنده سرعت سایت نیست. برای اینکه بتوانیم نهایت بهبود را در سرعت سایت داشته باشیم، باید روی منابع و فرصتهایی که میتوانند بیشترین اثر را داشته باشند تمرکز کنیم. همانطور که توسط پلتقرم میزبانی وردپرس Kinsta بیان شده است؛ گرفتن امتیاز 100 از 100 خیلی حیاتی نیست.
بنابراین، بهینهسازی سرعت سایت از طریق PageSpeed Insights به بهبود رتبه در موتورهای جستجو و حفظ کاربران کمک میکند. استفاده از PageSpeed Insights یکی از اصول مهم سئو سایت تکنیکال است، زیرا سرعت سایت مستقیماً بر روی رتبهبندی گوگل و تجربه کاربری تأثیر میگذارد. گوگل بارها اعلام کرده که سرعت بارگذاری صفحات وب یکی از عوامل رتبهبندی مهم در الگوریتمهای آن است. بنابراین، هرچه سایت شما سریعتر بارگذاری شود، احتمال افزایش رتبه آن در نتایج جستجو بیشتر است. اگر با معیارهای Core Web Vitals آشنا نیستید، نگران نباشید؛ چراکه کمی پایینتر به بررسی کامل این معیارهای پرداختهایم. سرعت بارگذاری صفحات وب یکی از فاکتورهای مهم در الگوریتمهای رتبهبندی موتورهای جستجو مانند گوگل محسوب میشود.
این موضوع وقتی بدتر میشود که متوجه افزوده شدن فایلهای اضافی CSS و جاوا اسکریپت توسط افزونهها میشوید. تفاوت فقط ۱۰۰ میلی ثانیه (یک واحد زمانی که حتی انسان نمیتواند آن را درک کند) کافی بود تا فروش آنها را یک درصد کاهش دهد. بازدیدکنندگان منتظر لود طولانی وبسایت شما نمیمانند و میخواهند تا جایی که ممکن است وبسایت سریع بارگیری شود و سریعا وارد سایت شوند. تصور کنید؛ شما تلاش زیادی کردهاید تا اجزای مختلف سایت شما خوب کار کند، ساختار سایت شما عالی است، سرشار از محتوای خوب، هدفمند و ارزشمند است. اما این اولین تجربهای نخواهد بود که بازدیدکننده، مشتری یا مصرف کننده احتمالی محتوای شما با سایت شما دارد. این در حالی است که Field Data به واسطه کاربران واقعی که در 28 روز گذشته با مرورگر کروم از سایت شما بازدید کرده اند به دست می آید.
افزایش سرعت سایت اولین اقدامی است که باید بعد از راه اندازی سایت انجام گردد. اولین چیزی که معمولا روی تجربه کاربری بازدیدکنندگان بعد از ورود به سایت تاثیر می گذارد سرعت سایت است. قطعا کم بودن سرعت سایت یکی از علت های از دست رفتن بازدید های سایت می باشد. حال برای اینکه تا حد زیادی از این مساله جلوگیری کنیم، باید سرعت بارگذاری کامل محتوای بالای صفحه یا همان Speed Index را به حداقل برسانیم. البته در کنار اینکار باید سرعت بارگذاری اولین محتوا یا همان FCP را نیز کاهش دهیم.
CLS چیست؟ معیاری مهم و کاربر محور برای ارزیابی ثبات تصویری سایت است. این معیار تغییرات ناگهانی چیدمان سایت یا به اصطلاح پرش آن در زمان بارگذاری را اندازهگیری میکند. این معیار نشان میدهد که چه قدر طول میکشد تا بزرگترین محتوای سایت برای کاربران نمایش داده شود. از Lcp برای اندازه گیری زمان رندر کامل عنصر اصلی محتوا یک صفحه استفاده میشود. بسیاری از وبسایتها میزبان بیش از ۸۰ دارایی (تصاویر، افزونهها و سایر محتوای چندرسانه ای) هستند و همه این محتواها لزوماً بر اساس ترجیحات کاربر به مرورگرهای درخواست کننده تحویل داده نمی شود. چند سالی است استفاده از موبایل بین کاربران در مقایسه با دسکتاپ افزایش پیدا کرده است و کاربران ترجیح میدهند بیشتر جستجوهایشان را با موبایل انجام دهند.
اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوههای قدرتمند برای هزینه کردن بیفایدهی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد. آنچه در پاسخ به این سوال مشخص میشود، بیشتر نشاندهندهی آگاهی کاربران از برندها است. با این کار سایت شما مورد بررسی قرار میگیرد و بعد از اتمام تحلیل، گزارش آزمایش به شما نشان داده میشود. حالا معیار Speed Index بیانگر اینه که نیمه بالایی صفحه ما یا همون Above the Fold چقدر سریع از نظر بصری (Visual) کامل میشه. چندین ابزار آنلاین در دسترس هستند تا یک فایل را به نسخه کوچک شده خود تبدیل کنند. استفاده از فرمتهایی مثل WebP باعث کمتر شدن حجم عکس تا 85.87% نسبت به فرمت JPG و 42.8% نسبت به PNG میشود.
دلایل ذکر شده احتمالا انگیزه کافی را برای بهبود سرعت سایت به وبمستران، صاحبان کسبوکار و متخصصین سئو خواهد داد. دانش سرمایه گذاری در مجموعه درستی از راه حل ها و خدمات بهینه سازی سرعت وبسایت، مدیریت وبسایت و شاید ترفندهای برنامهنویسی واقعی برای کسب حداکثر عملکرد وب سایت، ضروری است. تصمیمات استراتژیک تجاری که بر مبنای این دانش گرفته می شود، به طور مستقیم به بهبود عملکرد وب سایت کمک می کند که به نوبه خود به فروش آنلاین بهتر، سرنخ ها، تبدیل ها و در نهایت موفقیت تجاری منجر می شود. سرعت بالای لود صفحه اولیه، بازدیدکنندگان را درگیر نگه می دارد حتی زمانی که ارائه کل محتوای وب سایت از جمله گرافیک های حجیم طول بکشد. نظارت بر سرعت بالای صفحه اولیه با ردیابی پارامترهایی مانند زمان تا اولین بایت (TTFB) یا انجام درخواست های پینگ از سرورهای وب سایت به طور دقیق زمان بارگذاری صفحه اولیه و آمار سرعت صفحه را توصیف می کند. اگر این کارها خیلی طول بکشد، کار باید در قسمت پشتیبان به شکل سمت سرور و بهینه سازی هسته وب سایت انجام شود.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری